nextM_logo_flat-e1580815755648

NextM åpner vaskeri med UNICEF

Off

Datoene for årets NextM-konferanse er satt – torsdag 16. april og fredag 17. april inviterer vi til Nordens største markedsførings- og techevent, på Tårnet kulturarena i Oslo. NextM har i samarbeid med UNICEF dedikert årets konferanse til FN sine 17 mål for bærekraftig utvikling. Konferansen setter fokus på purpose marketing, og på hvordan teknologi og […]

update-aktiviteter

Datoene du ikke kan gå glipp av!

Off

Vi legger ut påmelding til de forskjellige arrangementene fortløpende og som kunde i MediaPlus er du hjertelig velkommen til fagseminarer i regi av Mediacom. MediaCom:skolen 19. februar kl 09:00-13:00 På MediaCom:skolen får du vite hva du trenger for å få mest mulig effekt ut av mediebyrået og medieinnvesteringene dine. Kurset passer for deg som ikke […]

Nyttårsforsettet -det lille ekstra som skal til?

Off

Vi skriver januar 2020 -et nytt år og nye muligheter ligger foran oss. Ikke for det, justering og endringer kan vi gjøre hele året, men 1. januar er nå en gang den dagen da de fleste av oss tenker ekstra grundig igjennom å justere og kanskje endre litt retning. I går, 19. januar hørte vi […]

Kommentarer er skrudd av for Nyttårsforsettet -det lille ekstra som skal til? Continue Reading →

Hva skulle vi gjort uten data, teknologi og innsikt?

Off

Alt var mye bedre før -hører vi av og til -men kanskje sjeldnere og sjeldnere? Vi som jobber i markedsføringsbransjen, uavhengig av hvilken side av bordet man representerer, hyller ny teknologi og nye muligheter. Bare det å kunne få en tilnærmet sanntid status på egne kampanjer mht målene som er satt, er jo vidunderlig! Tydelige […]

Kommentarer er skrudd av for Hva skulle vi gjort uten data, teknologi og innsikt? Continue Reading →

Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen?

Off

Å utarbeide en stillingsannonse som skiller seg ut i mengden, kan virke tidkrevende. Stillingsannonsen skal tiltrekke seg oppmerksomhet og vekke engasjement, slik at du kan velge blant de sterkeste kandidatene. Sett fokus på utfordringene i jobben og utviklingsmulighetene allerede i overskriften, og benytt gjerne et bilde som forsterker dette. Det kan være lurt å ha […]

Kommentarer er skrudd av for Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen? Continue Reading →

Hva er programmatiske kjøp?

Off

Kort fortalt er programmatiske kjøp en kjøpsmetodikk der vi kjøper målgrupper og ikke medier. Rent teknisk fungerer det slik at så godt som alle mediene i Norge tilgjengeliggjør sine digitale reklameplasser gjennom en salgsplattform. Vi på vår side, legger opp våre kampanjer i vår kjøpsplattform.

Lag en god mediemiks

Off

De siste årene har det kommet en rekke nye annonseringsmuligheter på nett og i de sosiale plattformene. Mange kaster seg på trenden og velger å kutte ut de tradisjonelle mediene, for prøve noe helt nytt. Men hvorfor ikke lage en god mediemiks? (mer…)