Vi erfarer at svaret på dette er ja.
Dette til tross for mindre trafikk på finn.no og andre stillingsbaser i juli. Om sommeren bruker vi nemlig tiden vår til andre ting, vi bruker mer tid på mobilen, vi sjekker og leter etter informasjon, vi bruker tid på sosiale medier. Sommer og ferie er tiden hvor godt innhold blir satt pris på og lest, fordi vi har litt mer tid til dette enn ellers i året.
Sommer er tid for refleksjon og evaluering, ikke nødvendigvis bevisst, men budskapene vi mottar ligger der og godgjør seg. Hvordan har det siste året på jobb egentlig vært, er det på tide å se etter noe nytt, endre litt på hverdagen? Hvordan blir det å komme tilbake på jobb? Sommer og ferie er tid for økt bevissthet på tanken om et mulig jobbskifte.
Det er derfor du skal annonsere i juli, være til stede med en annonsekampanje hvor budskap når ut og ikke minst inn til aktuelle kandidater.
Når de innledende spørsmålene er besvart, er dere klare for å gå i gang med utvikling av employer branding kommunikasjon. Start med enkel innsikt. Her anbefaler vi at dere benytter både interne og eksterne kilder til informasjon
Dersom du ikke får en søknad der og da, oppnår du i det minste å bli sett og lagt merke til. Vårt råd er derfor å benytte den anledningen du har til å bli sett nå i sommer når det ikke er så mange andre å konkurrere med. Legg en god plan, lag en strategi og hold deg til den – så holder du drømmekandidaten varm i sommer.
Vi hjelper deg så gjerne!