Titalls korona-bedrifter fikk gratis hjelp

/

GroupM var tidlig ute med å tilby gratis rådgivning til bedrifter som ble rammet av koronakrisen. Responsen kom umiddelbart fra flere titalls bedrifter som ville diskutere mulige veier ut av krisen.

– Det var deilig å få en bekreftelse på at vi ikke var helt på bærtur med det vi allerede driver med og. En ting er sikkert, vi skal overleve denne perioden og bare komme enda sterkere ut på andre siden, sier eier og daglig leder i frisørsalongen Haux, Therese Haugsnes.

Haugsnes var en av mange som benyttet seg av Idédugnad for vekst der GroupM og byråene Mediacom, MediaPlus, Mindshare og Wavemaker ga bort 1000 timer med gode råd til dem som trengte det som mest. Utfordringene har vært store og små, alt fra frisører og veldedige organisasjoner til reisebyråer, startups og retailere som nå må skifte fokus til det digitale.

– Hjertelig takk for gode råd, nå kjenner jeg mer mer trygg på hvordan jeg kan bruke digitale verktøy for å skape vekst fremover, var tilbakemeldingen fra Julie Delia Lie Steinfjell, grunnlegger og CEO i mammabutikken Mama Jules.

Wim van Overvelt, initiativtager til organisasjonen Advent for alle var også fornøyd med å få gratis råd i en vanskelig periode.

-Tusen takk og jeg lover at jeg sender noen updates underveis, så kan dere se hva rådgivningen har ført til, forteller han.

Britt Skjeppestad, CEO i Mediacom sier det har vært givende å få lov til å bidra der det trengs mest. Hun får medhold av de andre byrålederne i GroupM. – Det har vært veldig godt å se at rådene våre virker, gir motivasjon til å fortsette og kanskje noen ideer til nye, smarte måter å skape vekst på, sier Cecilie Faye, daglig leder i MediaPlus.

Nettbutikken Mama Jules var en av bedriftene som fikk hjelp under Idédugnad for vekst.
Skroll til toppen