Sammen med Mediacom, arrangerer vi flere seminarer og kurs i løpet av 2022. Vi legger ut påmelding til de forskjellige arrangementene fortløpende og som kunde i MediaPlus er du også hjertelig velkommen til fagseminarer i regi av Mediacom og vice versa.
8 mars arrangerer MediaPlus Digital fagfrokost med tema: Nå inn -ikke bare ut -med kommunikasjonen. Her setter vi fokus på hvordan utforme stillingsannonser som legges merke til i et litt kaotisk marked.
I mars arrangerer MediaCom den populære MediaCom Skolen igjen. Over tre webinarer à 1t 20min (0900-1020) gir vi en innføring i hvordan vi best skaper resultater sammen med våre kunder.
Webinarserien passer for alle som er relativt nye i å samarbeide med et mediebyrå, men også for alle dere som er erfarne, men nye i å jobbe med MediaCom.
Vi går gjennom hvordan vi jobber sammen fra brief til sluttrapportering i vår Way of Work. I tillegg går vi litt i detalj på hvordan vi benytter ulike kanaler for å løse ulike oppgaver som bidrar til å levere forretnings- og merkvareeffekter effektivt.
Dag 1 (9/3) dekker prosessen fra brief til kommunikasjonsstrategi, der vi fokuserer mye på hva slags innsikt om markeder, merker og forbrukere vi bør ha for å få det beste utgangspunktet for en god mediestrategi.
Dag 2 (16/3) dekker hva vi gjør for å lande en god mediestrategi og -plan, og berører også resten av WoW prosessen med oppstart, optimalisering og evaluering. I tillegg dykker vi litt ned i planlegging av levende bilder (og litt lyd).
Dag 3 (23/3) favner over andre kontaktpunkter, som sosiale medier, display, utendørs, print, influencere og kombinasjonen av organisk og betalt søk. Alle kunder, både i Mediacom og MediaPlus, vil motta en invitasjon i Outlook og det er denne du bruker for å melde deg på. Dersom du har en kollega som ønsker å delta så er det bare å videresende invitasjonen.
Dette er Aktivitetshjulet for kunder i 2022.