Om oss
Vi skaper synlighet
MediaPlus er EssenceMediacom sin enhet for stillingsannonsering, employer branding og ekspress kampanjer. Vår spisskompetanse er treffsikker stillingsannonsering, effektfull employer branding samt hurtig annonseproduksjon og kampanjehåndtering. Vi hjelper våre kunder med smarte og effektive mediekjøp i et stadig mer komplekst mediebilde. Gjennom datadrevet mediekjøp, med relevant og tilpasset innhold, skaper vi synlighet for akkurat deg.
Vi forbedrer kontaktpunktene mellom annonsør og marked
Vi sikrer at du som kunde gir et samlet etterlatt inntrykk gjennom all kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi må forstå dine mål og formål, samt på hvilken måte kommunikasjon kan bidra til å løse de utfordringene du står overfor. Vi er eksperter på hver enkelt mediekanal, og vet hvordan de kan spille best mulig sammen for å skape effekt – effektivt.
Vår visjon og verdier
Samspillet mellom mennesker, kunnskap og løsninger skal gjøre oss til bedriftens førstevalg. Vi hjelper kunder med å finne og attrahere de rette kandidatene raskt og effektivt. Dette gjøres ved hjelp av engasjerende innhold, relevant innsikt og smart bruk av data.
Våre kunder skal oppleve at vi har kunnskap, leverer kvalitet og er engasjerte.
For oss er miljøet viktig. Vi er derfor stolte av å være Miljøfyrtårn-sertifisert. På denne måten bidrar vi til en så lav miljøbelastning som mulig.
EN DEL AV ESSENCEMEDIACOM, POWERED BY GROUPM
I september 2023 ble MediaPlus fusjonert inn i EssenceMediacom. Vi er en del av GroupM, og benytter all kompetanse på tvers, til fordel for deg som kunde. Vi holder til i Kongens gate 6. Her har vi tilgang til et særdeles sterkt fagmiljø, blant annet innenfor teknologi, programmatiske kjøp, søk, sosiale medier og markedsanalyse. Som en del av EssenceMediacom Norge finner du også Creative Future, der kreativitet og teknologi møtes.
Menneskene
Tjenester
Design og annonseproduksjon
Skreddersydd design skaper god og effektiv kommunikasjon -som gir deg verdifull oppmerksomhet.
MediaPlus har egne grafiske designere som er spesialister på utforming av materiell til både trykte-, interaktive- og sosiale medier. Tekst og bilde skal skape interesse for akkurat din stilling og ditt budskap. Uttrykket skal passe til bedriften og vekke nysgjerrighet hos kvalifiserte søkere.
Vi er vant til å jobbe etter faste kundemaler, som følges nøye ut fra kundens kriterier.
Vi tilbyr også en selvbetjentsløsning – MediaTrader, for standard mediekampanjer og annonseproduksjon. Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om denne tjenesten.
Employer branding
Hva gjør nettopp din virksomhet til en attraktiv arbeidsplass?
Vi vet at bedriftens merkestyrke har stor påvirkning på attraktivitet som arbeidsgiver. Vet du hvilken merkestyrke din virksomhet har i aktuelle målgrupper (les: eksisterende og fremtidig arbeidskraft)? Hvilken kjennskap dere har i markedet? Hva markedet forbinder med deres merkevare? Og, er dere egentlig en attraktiv arbeidsgiver?
Employer branding handler nettopp om dette. Gjennom kommunikasjon sikres økt merkestyrke og attraktivitet som arbeidsgiver i det eksterne markedet. Det handler om å fortelle hva deres virksomheten har fokus på og hvordan det er å jobbe hos dere, gjerne fortalt ved hjelp av små klipp fra «arbeidshverdagen».
Rapportering og måling
Kjenner du effekten av dine kampanjer?
Kampanjerapportering er nødvendig for å kunne måle KPIer, effekt og utvikling. Tracking av digitale kampanjer, sett i sammenheng med søknader fra relevante kandidater, er en innsiktsfull måte å evaluere kampanjer på.
I tillegg til tracking kan vi sette opp et dashboard, som til enhver tid viser utviklingen for dine kampanjer. Dashboard er visualisering av data. Vi kobler sammen data fra flere kilder, i et skreddersydd oppsett, avhengig av hva du ønsker å måle og hvilke datastrømmer vi har tilgang til. Med en dashboard-løsning vil man enkelt kunne dele kampanjeresultater, rapporter og innsikt, samt filtrere data ut ifra type stilling, stillingskategori, geografiske områder etc.
Ved hjelp av målinger får vi blant annet detaljert informasjon om antall visninger og klikk, som annonsen har fått. I tillegg får vi informasjon om hvilke annonser som har levert best, ut ifra ønskede konverteringspunkter. Konverteringspunkter kan for eksempel være lesetid i annonsen, om leser har orientert seg på hjemmesiden eller sendt søknad på stillingen.
Rådgivning, strategi og mediekjøp
Det handler ikke om hvor mange som ser deg, men hvem som ser deg og hvilke muligheter du har til å påvirke dem.
Hvor treffer du talentene du er på jakt etter? Hvilken medieadferd har de? Og hvordan fanger du oppmerksomheten til en 23-årig IT-ingeniør, eller en 50-årig revisor? Medievaner, ord og bilder oppfattes forskjellig for ulike personer. Vår innsikt og kompetanse i folks medievaner, kommunikasjonseffekter og databaserte kjøp, bidrar til at nettopp dine stillingskampanjer får maksimal effekt.
Lokalmediene og fagpresse står sterkt innenfor stillingsannonsering, og vi er til enhver tid oppdatert på stillingsproduktene de ulike mediene tilbyr.
I tillegg jobber vi svært målrettet med nye kjøpsformer. Med EssenceMediacom og GroupM i ryggen, har MediaPlus tilgang til de beste spesialistene innenfor programmatiske kjøp. Programmatiske kjøp er en kjøpsmetodikk der vi automatiserer og optimaliserer digitale mediekjøp via ett system. Ved hjelp av big data, teknologi og algoritmer, vil vi hele tiden optimalisere målgruppebaserte kjøp og sikre mer effekt for hver investert krone.
I fellesskap diskuterer vi stillingen som ønskes utlyst, i hvilken grad den er enkel eller vanskelig å besette, og behov for eksponering. Vi presenterer en strategi og forslag til medieplan med anbefalt kanal- og mediemiks, med ferdigforhandlede priser. Selvsagt innenfor budsjett!
Vi sørger for at annonsen kommer inn i ønsket medie, til rett tid. Det kan virke enkelt – men krever planlegging og tilgjengelige ressurser.
Det er mye å passe på og det tar tid – mediene skal kontaktes for å avtale rabatter, bestillinger skal gjøres, annonsen skal produseres, og annonsen skal oversendes til mediet i riktig tid. Tid er penger. Ved å overlate formidling og produksjon av annonsemateriell til oss kan du spare både tid, og penger.
Dette innebærer at vi tar oss av all kontakt med mediene, plassbestilling, reservasjon, oppfølging av frister, materiell, kontroll av mediefakturaer, rabatter og fakturering.
Vi kontrollerer også at printannonsen har blitt trykket på riktig dag, til bestilt plassering. Skulle den mot formodning ikke gjøre det, vil vi reklamere og sikre en god kompensasjon for dette.
Sosiale medier
Hvordan utnytter din virksomhet kommunikasjonen i sosiale medier?
MediaPlus jobber både med innhold og spredning av annonser i sosiale kanaler. De fleste bedrifter har egne profiler i flere sosiale kanaler. Dersom satsingen skal ha full effekt, er det viktig å ha tydelige strategier for kommunikasjonen i de ulike kanalene. En profil på Facebook har trolig en annen oppgave enn en profil på LinkedIn – det betyr et annet innhold, tilpasset ulike målgrupper. Vi hjelper dere gjerne med en tilpasset strategi for din virksomhet.
På lik linje med det organiske innholdet må også annonser i sosiale kanaler tilpasses, i form og uttrykk avhengig av oppgave. Tilpassede annonser får økt oppmerksomhet, og større effekt, enn ikke tilpassede annonser. Vi vet hva som virker!
I sosiale kanaler kan vi kjøpe svært spesifikke målgrupper. Gjennom kontinuerlig optimalisering og læring vet vi hvilke målgrupper som responderer positivt på dine budskap.