Archive | Employer Branding

RSS

Innholder artikler som faktisk handler om arbeidsgiver kommunikasjon.

626665a293cb8a23cf76c410_artworks-N0kMS1wUM6kHuBjz-5Q8HPw-t3000x3000

Podcasten Rekrutteringsrådet – Cecilie Faye i samtale med Sverre Haugen

Off

Det var veldig stas å bli invitert inn i podcast-studio hos MeyerHaugen og snakke om hva som driver arbeidsgiverattraktivitet med Sverre Haugen. Det ble en fin og morsom samtale, der vi blant annet diskuterte hva som er viktig å ha fokus på i employer branding arbeidet og hvor ansvaret for denne kommunikasjonen bør ligge. Utgangspunktet […]

Kommentarer er skrudd av for Podcasten Rekrutteringsrådet – Cecilie Faye i samtale med Sverre Haugen Continue Reading →
iStock-1287274564

Hva driver arbeidsgiverattraktivitet?

Off

For å få god effekt av EMPLOYER BRANDING kommunikasjon som har til hensikt å tiltrekke seg de flinkeste folka –må du bygge innhold i kommunikasjonen på merkevarens premisser. Skal du bygge merkevaren din som en attraktiv arbeidsgiver, må du se på hvilke merkevareegenskaper som faktisk driver oppfattelsen av deg som nettopp en attraktiv arbeidsgiver.

employer-branding

Synlighet (en serie om employer branding, del 1)

Off

Denne uken starter vi på en serie som tar for seg ekstern employer branding. Det handler om å finne rett personal og tenke over hvordan man fremstår utad. Temaene vi skal innom er synlighet, tilgjenglighet og budskap. Jeg har skrevet om employer branding tidligere, men kort fortalt dreier det seg om markedsføring av den interne kulturen […]

Kommentarer er skrudd av for Synlighet (en serie om employer branding, del 1) Continue Reading →

En tanke bak…

Off

Vi forteller gjerne kundene våre om viktigheten ved å ha en fast, gjennkjennbar profil med elementer som gjenspeiler bedriften. Stillingsannonsen bør være et blikkfang og inneholde tekst og bilder som forteller noe om den interne kulturen. De aller fleste har i dag sin egen profil – med firmalogo, bilder, dekor og faste fargekoder. Men ofte […]