Rådgivning, strategi og mediekjøp
Det handler ikke om hvor mange som ser deg, men hvem som ser deg og hvilke muligheter du har til å påvirke dem.
Hvor treffer du talentene du er på jakt etter? Hvilken medieadferd har de? Og hvordan fanger du oppmerksomheten til en 23-årig IT-ingeniør, eller en 50-årig revisor? Medievaner, ord og bilder oppfattes forskjellig for ulike personer. Vår innsikt og kompetanse i folks medievaner, kommunikasjonseffekter og databaserte kjøp, bidrar til at nettopp dine stillingskampanjer får maksimal effekt.
Lokalmediene og fagpresse står sterkt innenfor stillingsannonsering, og vi er til enhver tid oppdatert på stillingsproduktene de ulike mediene tilbyr.
For å lykkes med godt gjennomførte kampanjer, så handler det om å forstå kommunikasjon, vite mye om mediemarkedet, om hvordan ulike målgrupper bruker ulike mediekanaler og ikke minst hvordan mediekanalene spiller sammen og utfyller hverandre.
Cecilie Faye, Strategisk rådgiver og leder i MediaPlus
I tillegg jobber vi svært målrettet med nye kjøpsformer. Med EssenceMediacom og GroupM i ryggen, har MediaPlus tilgang til de beste spesialistene innenfor programmatiske kjøp. Programmatiske kjøp er en kjøpsmetodikk der vi automatiserer og optimaliserer digitale mediekjøp via ett system. Ved hjelp av big data, teknologi og algoritmer, vil vi hele tiden optimalisere målgruppebaserte kjøp og sikre mer effekt for hver investert krone.
I fellesskap diskuterer vi stillingen som ønskes utlyst, i hvilken grad den er enkel eller vanskelig å besette, og behov for eksponering. Vi presenterer en strategi og forslag til medieplan med anbefalt kanal- og mediemiks, med ferdigforhandlede priser. Selvsagt innenfor budsjett!
Vi sørger for at annonsen kommer inn i ønsket medie, til rett tid. Det kan virke enkelt – men krever planlegging og tilgjengelige ressurser.
Det er mye å passe på og det tar tid – mediene skal kontaktes for å avtale rabatter, bestillinger skal gjøres, annonsen skal produseres, og annonsen skal oversendes til mediet i riktig tid. Tid er penger. Ved å overlate formidling og produksjon av annonsemateriell til oss kan du spare både tid, og penger.
Dette innebærer at vi tar oss av all kontakt med mediene, plassbestilling, reservasjon, oppfølging av frister, materiell, kontroll av mediefakturaer, rabatter og fakturering.
Vi kontrollerer også at printannonsen har blitt trykket på riktig dag, til bestilt plassering. Skulle den mot formodning ikke gjøre det, vil vi reklamere og sikre en god kompensasjon for dette.