Rapportering og måling

Kjenner du effekten av dine kampanjer?

Kampanjerapportering er nødvendig for å kunne måle KPIer, effekt og utvikling. Tracking av digitale kampanjer, sett i sammenheng med søknader fra relevante kandidater, er en innsiktsfull måte å evaluere kampanjer på.

I tillegg til tracking kan vi sette opp et dashboard, som til enhver tid viser utviklingen for dine kampanjer. Dashboard er visualisering av data. Vi kobler sammen data fra flere kilder, i et skreddersydd oppsett, avhengig av hva du ønsker å måle og hvilke datastrømmer vi har tilgang til. Med en dashboard-løsning vil man enkelt kunne dele kampanjeresultater, rapporter og innsikt, samt filtrere data ut ifra type stilling, stillingskategori, geografiske områder etc.

https://youtu.be/Ki0hgtRZb5U

På grunn av bortfall av cookies, er måling av digitale kampanjer noe av det vanskeligste fagområde vi jobber med om dagen.

Torgeir Telle, Senior Consultant, Tracking & Analytics

Ved hjelp av målinger får vi blant annet detaljert informasjon om antall visninger og klikk, som annonsen har fått. I tillegg får vi informasjon om hvilke annonser som har levert best, ut ifra ønskede konverteringspunkter. Konverteringspunkter kan for eksempel være lesetid i annonsen, om leser har orientert seg på hjemmesiden eller sendt søknad på stillingen.

Skroll til toppen