Archive | Medievalg og innsikt

RSS

Inneholder artikler som omhandler strategi, kjøp, teknisk, data, sosiale medier og prgrammatiske kjøp etc.

Nyttårsforsettet -det lille ekstra som skal til?

Off

Vi skriver januar 2020 -et nytt år og nye muligheter ligger foran oss. Ikke for det, justering og endringer kan vi gjøre hele året, men 1. januar er nå en gang den dagen da de fleste av oss tenker ekstra grundig igjennom å justere og kanskje endre litt retning. I går, 19. januar hørte vi […]

Kommentarer er skrudd av for Nyttårsforsettet -det lille ekstra som skal til? Continue Reading →

Hva skulle vi gjort uten data, teknologi og innsikt?

Off

Alt var mye bedre før -hører vi av og til -men kanskje sjeldnere og sjeldnere? Vi som jobber i markedsføringsbransjen, uavhengig av hvilken side av bordet man representerer, hyller ny teknologi og nye muligheter. Bare det å kunne få en tilnærmet sanntid status på egne kampanjer mht målene som er satt, er jo vidunderlig! Tydelige […]

Kommentarer er skrudd av for Hva skulle vi gjort uten data, teknologi og innsikt? Continue Reading →

Hva er programmatiske kjøp?

Off

Kort fortalt er programmatiske kjøp en kjøpsmetodikk der vi kjøper målgrupper og ikke medier. Rent teknisk fungerer det slik at så godt som alle mediene i Norge tilgjengeliggjør sine digitale reklameplasser gjennom en salgsplattform. Vi på vår side, legger opp våre kampanjer i vår kjøpsplattform.

Lag en god mediemiks

Off

De siste årene har det kommet en rekke nye annonseringsmuligheter på nett og i de sosiale plattformene. Mange kaster seg på trenden og velger å kutte ut de tradisjonelle mediene, for prøve noe helt nytt. Men hvorfor ikke lage en god mediemiks? (mer…)

tracking

Hvorfor bruke tracking (sporing) av nettannonser?

Off

En av de store fordelene med internettannonsering er at det er målbart. Men for å virkelig måle, anbefaler vi alltid å bruke tracking (sporing).  Tracking en metode man bruker for å finne ut hvordan en nettkampanje fungerer eller har fungert. Ved å legge inn en kode i nettannonsen, kan man registrere ulike handlinger av brukerne. […]

Kommentarer er skrudd av for Hvorfor bruke tracking (sporing) av nettannonser? Continue Reading →

Benytt intern kunnskap

Off

Kunnskap er makt! Og som vi snakker om til stadighet: man MÅ kjenne sin målgruppe for å kunne lage en kommunikasjonskampanje som treffer riktig! Og en kommunikasjonskampanje behøver ikke være en stor kampanje, det kan være rett og slett en stillingsannonse også det. I tillegg til den kompetansen eksempelvis vi kan tilby, sitter mange med […]

dreamstime_xs_19700104_ny

Kreative medievalg

Off

Dagens stillingsmarked er som kjent tøft, så hvorfor ikke være litt kreativ og velge en annen mediemiks enn hva man tidligere har gjort? Se bort fra det trygge, kjente og prøv noe helt nytt!