Archive | Design og kreativitet

RSS

Innholder artikler som omhandler annonseinnhold, kreativitet, utforming etc.

Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen?

Off

Å utarbeide en stillingsannonse som skiller seg ut i mengden, kan virke tidkrevende. Stillingsannonsen skal tiltrekke seg oppmerksomhet og vekke engasjement, slik at du kan velge blant de sterkeste kandidatene. Sett fokus på utfordringene i jobben og utviklingsmulighetene allerede i overskriften, og benytt gjerne et bilde som forsterker dette. Det kan være lurt å ha […]

Kommentarer er skrudd av for Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen? Continue Reading →
hjerte

Bør vi bruke følelser som et virkemiddel i stillingsannonsene?

1

Det å bevege mottakeren med følelser er ikke noe nytt innen markedsføring. Vi ser det tydelig i merkevarebyggingen til en rekke aktører. Et godt eksempel er Statens vegvesen – Hodeløs. Men bruker vi følelser som et virkemiddel når vi søker etter nye mennesker? I norskfaget lærer man om retorikk og de retoriske begrepene etos, patos […]

Vi elsker gode tekster!

Off

Å jobbe hos MediaPlus gir oss muligheten til å jobbe med mange ulike kunder. Mange av disse har over tid blitt kjempeflinke til å skrive gode tekster i sine stillingsannonser – og vi blir like glade hver gang vi ser at det er gjort grep for å lykkes ennå bedre med annonseringen. Vi ser at flere […]