Archive | Design og kreativitet

RSS

Innholder artikler som omhandler annonseinnhold, kreativitet, utforming etc.

pc_01

Animasjon i bannerannonser: Høy effektivitet og god budskapsformidling.

Off

Mens tradisjonelle statiske bannere har muligheten til å øke merkevarekjennskap og kjøpsinteresse på egen hånd, kan det å tilføre animasjon til et banner løfte hele annonsen fra å være et godt produkt til å bli et supert produkt. Animasjon kan i seg selv bidra til å gjøre et merke eller produkt enklere å huske ved […]

Kommentarer er skrudd av for Animasjon i bannerannonser: Høy effektivitet og god budskapsformidling. Continue Reading →

Universell utforming, er det nødvendig?

Off

Universell utforming er tuftet på ideen om å utforme samfunnet slik at så mange som mulig kan delta aktivt uavhengig av funksjonsevne. Begrepet favner bredt og prinsippene bak universel utforming er en viktig veileder for oss som jobber innenfor design og kommunikasjon. Universel utforming har til hensikt å gi en bedre brukeropplevelse for alle. For […]

Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen?

Off

Å utarbeide en stillingsannonse som skiller seg ut i mengden, kan virke tidkrevende. Stillingsannonsen skal tiltrekke seg oppmerksomhet og vekke engasjement, slik at du kan velge blant de sterkeste kandidatene. Sett fokus på utfordringene i jobben og utviklingsmulighetene allerede i overskriften, og benytt gjerne et bilde som forsterker dette. Det kan være lurt å ha […]

Kommentarer er skrudd av for Bruker du nok tid på å utarbeide stillingsannonsen? Continue Reading →
hjerte

Bør vi bruke følelser som et virkemiddel i stillingsannonsene?

1

Det å bevege mottakeren med følelser er ikke noe nytt innen markedsføring. Vi ser det tydelig i merkevarebyggingen til en rekke aktører. Et godt eksempel er Statens vegvesen – Hodeløs. Men bruker vi følelser som et virkemiddel når vi søker etter nye mennesker? I norskfaget lærer man om retorikk og de retoriske begrepene etos, patos […]

Vi elsker gode tekster!

Off

Å jobbe hos MediaPlus gir oss muligheten til å jobbe med mange ulike kunder. Mange av disse har over tid blitt kjempeflinke til å skrive gode tekster i sine stillingsannonser – og vi blir like glade hver gang vi ser at det er gjort grep for å lykkes ennå bedre med annonseringen. Vi ser at flere […]