Mens tradisjonelle statiske bannere har muligheten til å øke merkevarekjennskap og kjøpsinteresse på egen hånd, kan det å tilføre animasjon til et banner løfte hele annonsen fra å være et godt produkt til å bli et supert produkt.

Innholder artikler som omhandler annonseinnhold, kreativitet, utforming etc.
Mens tradisjonelle statiske bannere har muligheten til å øke merkevarekjennskap og kjøpsinteresse på egen hånd, kan det å tilføre animasjon til et banner løfte hele annonsen fra å være et godt produkt til å bli et supert produkt.
Universell utforming er tuftet på ideen om å utforme samfunnet slik at så mange som mulig kan delta aktivt uavhengig av funksjonsevne. Begrepet favner bredt og prinsippene bak universel utforming er en viktig veileder for oss som jobber innenfor design og kommunikasjon. Universel utforming har til hensikt å gi en bedre brukeropplevelse for alle. For […]
Å utarbeide en stillingsannonse som skiller seg ut i mengden, kan virke tidkrevende. Stillingsannonsen skal tiltrekke seg oppmerksomhet og vekke engasjement, slik at du kan velge blant de sterkeste kandidatene. Sett fokus på utfordringene i jobben og utviklingsmulighetene allerede i overskriften, og benytt gjerne et bilde som forsterker dette. Det kan være lurt å ha […]
Når man lager en stillingsannonse kan man være kreativ på mange områder, ikke bare når det kommer til designet. Her kommer noen kjappe eksempler: (mer…)
Det er stor konkurranse om arbeidskraften innenfor flere bransjer. Ønsker man å kjempe om de beste arbeidstakerne, bør man ha en informativ og spennende stillingsannonse. Dette bidrar forhåpentligvis til at arbeidstakeren ønsker å søke jobb hos nettopp deg.
I MediaPlus snakker vi om tre virkemidler man bør bruke for å skape en annonse som påvirker mottakeren. Hode, hjerte og hånd er elementene vi tar utgangspunkt i. (mer…)
Det å bevege mottakeren med følelser er ikke noe nytt innen markedsføring. Vi ser det tydelig i merkevarebyggingen til en rekke aktører. Et godt eksempel er Statens vegvesen – Hodeløs. Men bruker vi følelser som et virkemiddel når vi søker etter nye mennesker? I norskfaget lærer man om retorikk og de retoriske begrepene etos, patos […]
Å jobbe hos MediaPlus gir oss muligheten til å jobbe med mange ulike kunder. Mange av disse har over tid blitt kjempeflinke til å skrive gode tekster i sine stillingsannonser – og vi blir like glade hver gang vi ser at det er gjort grep for å lykkes ennå bedre med annonseringen. Vi ser at flere […]
Når vi lyser ut en stilling har vi som regel ett mål om å få stillingen besatt – og helst av drømmekandidaten! Men hvordan få dette til? (mer…)
En stillingsannonse skal fortelle om en ledig stilling i et firma, og vise søkeren hvordan man kan søke. Men klarer vi å skape nysgjerrighet og motivere de søkerne vi ønsker å tiltrekke oss? (mer…)