Lag en god mediemiks

De siste årene har det kommet en rekke nye annonseringsmuligheter på nett og i de sosiale plattformene. Mange kaster seg på trenden og velger å kutte ut de tradisjonelle mediene, for prøve noe helt nytt. Men hvorfor ikke lage en god mediemiks?

Det er ikke så dumt å følge med i tiden når det kommer til trender og nyheter. De fører gjerne et sted og om man selv ikke er så opptatt av de siste trendene, må man huske at den målgruppen du søker etter kan være det.

Uansett bør man huske at det å ha et samspill mellom de ulike mediene kan være optimalt for å nå din målgruppe. De ulike mediene utfyller hverandre, og benyttet på riktig måte kan dette gi et veldig godt resultat på en stillingsannonse, eventuelt en større kampanje.

Avisannonser og annonsering i de sosiale mediene kan som ett eksempel fungere godt sammen. I avisen når man ut til mange mennesker, og man vil kunne tiltrekke seg de som i utgangspunktet ikke var på leting etter en ny jobb. I de sosiale mediene kan man velge ut akkurat den målgruppen man ønsker å nå. Alder, bosted, til og med utdannelse eller skolegang kan segmenteres. Benytt de mulighetene mediene gir deg.

Annonseringsmulighetene er mange og uoversiktelige for noen, men det viktigste er at du treffer de du ønsker, på et sted der de gjerne vil se ditt budskap. Ved å velge deg ut en god mediemiks vil du øke sjansene for at du nettopp oppnår dette!