Benytt intern kunnskap

Kunnskap er makt! Og som vi snakker om til stadighet: man MÅ kjenne sin målgruppe for å kunne lage en kommunikasjonskampanje som treffer riktig! Og en kommunikasjonskampanje behøver ikke være en stor kampanje, det kan være rett og slett en stillingsannonse også det.

I tillegg til den kompetansen eksempelvis vi kan tilby, sitter mange med utrolig god kunnskap internt. Denne kunnskapen er utrolig mye verdt for både dere og oss. Vi pleier å spørre våre kunder allerede i briefen om de har denne kunnskapen. For den kombinert med våre objektive analyser og erfaring, gir en god plattform for å velge riktige medier.

Spør i eget hus: Hvem leter vi etter? Hvordan vil de at den nye kollegaen skal være, hvilke tanker har de om hvor denne kandidaten befinner seg i dag? Spør de som arbeider på den avdelingen hvor stillingen skal besettes, de som har samme arbeidsoppgaver som den kandidaten du er ute etter –  hvor orienterer de seg i mediemarkedet?  Er de mest på nett, benytter de hyppig sosiale medier, hvilke aviser leser de – og i den forbindelse; hvilken del av avisen leser de først / best?

Og sist, men ikke minst: spør hvorfor de som allerede er ansatt hvorfor nettopp de søkte på jobb hos deg? Hva med ditt firma, stillingsannonse eller informasjon gjorde til at nettopp dere var heldige og fikk søker fra denne personen?