En tanke bak…

Vi forteller gjerne kundene våre om viktigheten ved å ha en fast, gjennkjennbar profil med elementer som gjenspeiler bedriften. Stillingsannonsen bør være et blikkfang og inneholde tekst og bilder som forteller noe om den interne kulturen.

De aller fleste har i dag sin egen profil – med firmalogo, bilder, dekor og faste fargekoder. Men ofte er det slik at bildene og dekorelementene er kjøpt fra ferdige bildebaser. Jeg har full forståelse for at dette blir gjort – fordi det er både enkelt og rimelig.

De viser sin historie med stillingsannonsen!

Men jeg blir derimot veldig glad når jeg ser annonser hvor det er en tanke bak de elementene man benytter seg av! 🙂 De har bilder av egne ansatte i sitt miljø og elementer som de kjenner igjen i sin hverdag. De viser sin historie med stillingsannonsen! Dette vil ikke bare gi en merverdi til jobbsøkerne, men det gir også et godt bilde av firmaet generelt.

Stillingsannonsen synes ikke kun for jobbsøkerne, men oppfattes også av alle andre som ser den, det er derfor viktig å huske at merkevarebyggingen er en viktig del av denne annonseringen.