Vi elsker gode tekster!

Å jobbe hos MediaPlus gir oss muligheten til å jobbe med mange ulike kunder. Mange av disse har over tid blitt kjempeflinke til å skrive gode tekster i sine stillingsannonser – og vi blir like glade hver gang vi ser at det er gjort grep for å lykkes ennå bedre med annonseringen.

Vi ser at flere tar tekst seriøst og opplever at god tekst er god markedsføring. Fra NTB Arkitekst, har jeg sakset disse fem tipsene for bedre tekst:

  1. Hva skiller din virksomhet fra andre tilsvarende virksomheter, spiss annonsen med dette.
  2. Bruk relevante stikkord og virkemidler som har «stoppeffekt» og som søkere kan kjenne seg igjen i.
  3. Legg ikke for mye vekt på kravene til søkeren, men på argumenter som kan friste de beste kandidatene til å søke stillingen.
  4. Henvend deg direkte til søkeren, bruk «du».
  5. Bruk konkret og aktivt språk, unngå klisjeer.

Skriv noe om hva dere tilbyr og hva som ligger i dette; har dere ett opplæringsprogram? Hva ligger egentlig i «utfordrende arbeidsoppgaver»? Skriv noe om det som gjør dere unike og attraktive på arbeidsmarkedet, og husk å være relevant. Teksten må skape interesse og få den riktige søkeren til å søke på stillingen, kanskje til og med den kandidaten som ikke var klar over at det hun/han hadde lyst på ny jobb.

Ta dere litt ekstra tid på teksten, definer hvem søkeren er, og ikke fall for fristelsen «klippe og lime» fra forrige annonse. Ikke mål kvaliteten på annonsen i antall søkere, men i antall kvalifiserte søkere. Det er en vesentlig forskjell!

Vi gleder oss til å se din neste tekst! 🙂