Den gode stillingannonsen

AdvertoprisenUkens blogginnlegg har jeg lyst å vie til de gode stillingsannonsene. Og et av våre bidrag til å høyne fokus og kvalitet: Advertoprisen. Vi tok i fjor initiativet til å skape heder og ære rundt de gode stillingsannonsene ved å lansere en hederspris for årets stillingsannonse. En slik pris har tidligere vært oppe i lyset fra ulike aktører, uten at den har blitt fulgt opp over tid.

Derfor ønsket vi – som Norges ledende mediebyrå innen HR kommunikasjon og Employer Branding – å sette fokus på og løfte kvaliteten på stillingsannonser.

Litt sært kan det kanskje virke. Men for oss som jobber med det og for de firmaer som har fått øynene opp for effekten av en god stillingsannonse, så er det absolutt ikke sært. Men viktig!

Det var viktig for oss at ikke prisen skulle begrenses til våre egne kunder, men at medier, konkurrenter, kunder og andre skulle kunne sende inn bidrag. Derfor valgte vi ikke å ha egen representant i juryen men valgte ut faglige dyktige personer som har erfaring og kunnskap om stillingsannonser.

Juryen ble satt sammen av annonsør (Ann Kristin Søberg fra Capgemini), reklamebyrå (Gry Bækkelund fra Saatchi & Saatchi), medie (Jan Astorri fra Aftenposten) og tekstforfatter (Margrethe Kilde Nes fra Arkitekst). Mot slutten av 2012 ble juryen utvidet med et medlem til som representerer en viktig aktør i stillingsmarkedet: rekrutteringsbyrå (Ole-Petter Melleby fra ISCO group).

Juryen har hatt – i tillegg til oppstartsmøtene – fire møter, hvor det har blitt kåret en kvartalsvinner i hvert møte. Alle kvartalsvinnerne er nominert til kåringen av Årets Stillingsannonse. I siste møte hvor kvartal fire ble kåret, ble også årets vinner kåret.

Hvem det er skal jeg ikke avsløre ennå, dette blir presentert på et frokostseminar vi skal holde 14. februar (på selveste Valentinsdagen :-)) sammen med Universum og Spre. Det vil bli spennende, relevante foredrag og vinneren av Advertoprisen 2012 vil bli annonsert.

Vi gleder oss både til seminar og utdeling, men også til å se på mange spennende stillingsannonser i tiden fremover.

Til slutt vil jeg oppfordre alle å nominere gode annonser, både egne og andres 🙂
Les gjerne mer om Advertoprisen her.